woensdag 25 november 2009

doei anwb lidmaatschap i.v.m. kilometerheffing

Hieronder mijn opzegging van wegenwacht totaal pakket van de anwb.
Dit heb ik opgezegd i.v.m. de goedkeuring van de kilometerheffing door anwb.
Ik blijf niet betalen voor een organistie die zoiets wil goedkeuren.!!
Ik dacht voordat het verlengd word meteen opzeggen!

De brief:

Geachte heer/mevrouw,

23-11-2009,

Bij deze beëindig ik mijn lidmaatschap bij u PER DIRECT.
Mijn persoonsgegevens die u hier voor nodig heeft staan onder aan in de brief.
Ik wil niet dat mijn abonnement automatisch verlengd word .

Reden hiervoor:
Het achterwegen laten van steun voor uw eigen klanten ,
en het benadelen van andere weggebruikers.
En onvoorwaardelijke steun aan schandalige plannen.

Ik kan alleen maar hopen dat meer mensen mijn voorbeeld volgen en u laat zien dat u als organisatie af heeft gedaan vanwege uw onsmakelijke rol in de invoering van de kilometerheffing.

Ik kan alleen maar zeggen bij uw concurrent (www.routemobiel.nl)ben ik ook nog eens flink goedkoper uit.
Ondanks een stormvloed van mails, allen met gegronde redenen, tegen de kilometerheffing gaat u akkoord (mits de spitstarieven goed zijn bevonden) met bovenvermelde heffing.

Privacy-schending.
Hierbij spreekt u over geen privacy schending op uw site terwijl u weet dat de gegevens van het
gps-systeem , dus inclusief plaats tijd en locatie, regelrecht naar een centrale opslag worden gestuurd en word bewaard. Mijn persoonlijke gegevens dus!
U weet wel te melden dat er voor justitie eventueel meer opsporingsmogelijkheden zijn terwijl u eerst uw klanten gerust stelt dat er geen privé gegevens worden verstuurd. Dit spreekt elkaar behoorlijk tegen!Dit ondanks de vele , goedkopere, eerlijkere en niet privacy-schendende mogelijkheden die veel beter en goedkoper zijn in te voeren.

Diefstal identiteit
Alles wat door de lucht word gestuurd kan door een apparaatje opgevangen worden.
Als de gegevens van mij op zouden worden gevangen kan de persoon op mijn naam gaan rondrijden.
En waar kan ik dan terecht? Wie betaald mijn proceskosten?

Oneerlijke belasting van de burger
Met uw advies stemt u in met oneerlijke belasting van de burgers. Namelijk een burger met een oude auto (en laag loon) kan enorm veel gaan betalen. Terwijl een yup met een dikke knip lekker een enorme (extra) grote,zware pooierbak kan gaan kopen. Dankzij de afschaffing van de aanschaf-belasting (nou dat is milieu bevorderlijk zeg?!). De yup kan naast goedkoop een auto kopen dus ook nog eens goedkoop rijden (weinig eurocent per km vanwege zijn nieuwe “zuinige” pooierbak).

Variabele kosten
In hoeverre is het mogelijk dingen vast te leggen betreffende deze flexibele
belasting heffing?

File-belasting
Spitstarieven.......dit is gewoon al een te gek onderwerp om over na te denken.
Omdat de overheid niks aan de echte problemen doet moet iedereen en weer vooral de mensen die elke dag op de zelfde tijd naar hun werk moeten gaan betalen, om elke dag in een file vast te staan? En dus niet de yup die zijn eigen tijd kan indelen en de files kan mijden(nog een voordeeltje).
Te bespottelijk om te overwegen. Het falen van de overheid verhalen op de burger .
En toch doet u het!!
U weet best dat de mensen geen keus hebben om op andere tijden naar het werk te gaan!!!!


Flinke waardeverminderingen auto's
Een echte oplossing is er ook nog niet voor al die mooie dure auto's die nu zijn gekocht.
Die zijn na invoering van de kilometerheffing ineens niks meer waard. Dit omdat de aanschafbelasting niet meer bestaat. Leuk waarde verlies. Hoest het maar ff op.

Aanschaf kastje en onderhoud beurt
Waar ik ook niks over hoor is dat het k..kastje niet geheel kosteloos is voor de belastingbetaler.
Bij aanschaf moet er een deel worden betaald door de autorijder.
Die dingen zullen ook wel om de zoveel keer moeten worden gekeurd.
Ook de kosten van de burger?

Vernieling privé eigendom
Dat kastje moet worden ingebouwd in de auto.
Die auto's is het privé eigendom van de chauffeur!
Ik wil niet zo'n gps kastje in mijn auto.
En als ik gps een beetje ken moet de antenne vrije hemel hebben. Moet ik dat kreng dadelijk op mijn mooie dashboard gaan bouwen?
Niet dat ik hem onder mijn motorkap wil hebben. Ik wil helemaal niets op mijn eigendom wat ik er niet zelf wil hebben !

Waar kan ik terecht bij misstanden
Waar kan ik terecht met misstanden.
En sterker nog hoe moet ik mijn zaak verdedigen?
Alle gegevens zijn opgeslagen,goed of fout. Hoe zou ik me ooit kunnen verdedigen?
Dit is niet te doen.

Transportsector
Wat betreft het vrachtverkeer. De binnenlandse transportsector zal het nog
moeilijk krijgen dan. Vervoerders zullen waarschijnlijk lage loon arbeiders met eigen trucks inhuren. Zodat ze over de Nederlandse wegen kunnen rijden zonder kastjes zoals
tachograaf en kilometerheffing-kastje. En dan is sjoemelen een kinderwerk.
En verhalen van boetes/kilometers zeer moeilijk en arbeidsintensief omdat die mensen met hun
eigen trucks rijden. Om het nog maar niet te hebben over de doorberekening van vervoerskosten op de producten in de winkel.

Groet

AddThis

Share |